21tafaners
tancat

Distribucions de linux de cada autonomia....perquè serveixen? [CAST]

No seria més fàcil deixar de reinventar contínuament la roda, deixar de llençar diners públics en rucades i gastar-lo a on faci més falta?

etiquetes: linux, distribucions
vots negatius: 0  usuaris: 14  anònims: 7  
  1. #1   Pensament típicament espanyol: una, grande y libre (distribució). Els sistemes educatius dels Països Catalans (o els de Euskalherria) no poden tenir la mateixa distribució que els espanyols per raons lingüísticoculturals evidents. I si no, que els espanyols facin una conjunta amb la resta d'estats de la UE. "Unidad de destino en la informática".
    vots: 5, karma: 21
    per marcbel el 02-07-2008 13:50marcbel
  2. #2   Però si de distribucions n'hi ha per donar i per vendre! Especialitzades en l'àmbit català n'hi podem trobar moltes. Justament és un dels avantatges de Linux, que te'l pots fer a la teva mida. Per això trobo normal que cada administració vulgui cosetes diferents. Per altra banda, segur que no és una despesa tan gran, probablement és una diminuta part del que es gasten en llicències Microsoft.
    vots: 1, karma: 22
    per smp el 02-07-2008 14:15smp
  3. #3   Doncs jo estic més o menys d'acord amb el que diu l'article. No estic pas en contra de la varietat de distribucions, però un dels punts clau al programari lliure és que s'ha d'anar molt amb compte quan vols fer un "fork" d'un projecte. S'han de tindre en compte els avantatges i els inconvenients, fer un balanç de si és realment o no necessari fer una derivació.

    Per la meua experiència, amb Lliurex, tant a la versió que es basava en Debian com la versió que ara es basa en Ubuntu. Fan modificacions que fan inservibles les distribucions per àmbits que siguen diferents de l'educatiu. Això suposa que la distribució no crea comunitat i, sense comunitat d'ajuda, una distribució no paga...  » mostra tot el comentari
    vots: 3, karma: 48
    per PauGNU el 02-07-2008 17:59PauGNU
  4. #4   #3 estic d'acord amb tu, de fet he enviat l'enllaç pensant amb això
    vots: 0, karma: 16
    per Nech el 02-07-2008 18:25Nech
  5. #5   No és justament la gràcia del programari lliure? Que cada u s'adapti l'aplicació segons li convingui i si li convé?
    vots: 1, karma: 26
    per Gispert el 02-07-2008 19:29Gispert
  6. #6   Primer serà la diversitat, per que és la novetat.Després sobreviuran les millors, i les altres destinaran els diners en programes faltats de recursos. I al final és possible que per cada tipús d' usuari i ordinador tinguem una distro diferent.Però en general en quedaran poques a dalt de tot :P
    vots: 0, karma: 10
    per PellRoja el 02-07-2008 22:42PellRoja
  7. #7   #1 Coneixes alguna distribució de linux? saps que hi ha traduccions per a totes o la gran majoria de distribucions?
    Saps que no existeix la política en els sistemes lliures i que per això son lliures, tothom pot aportar modificar o millorar una distribució de linux? Jo les tinc totes en Català o el idioma que em roti.
    vots: 0, karma: 7
    per linksysds el 03-07-2008 08:44linksysds
  8. #8   #3 Ubuntu es una versió basada en Debian
    vots: 0, karma: 7
    per linksysds el 03-07-2008 08:46linksysds
  9. #9   Del que realment els podem acusar és de la POR que tenen a implementar GNU/Linux d'una vegada per totes. Aquí a Catalunya fa anys que es va començar amb la Linkat (i abans ja teníem la Catix) i encara es hora que la integrin en les escoles, només hi han uns pocs centres que la usen com a "prova pilot".

    Em fa molta gràcia els milers de comentaris (en blocs, tertúlies de tv o radio...) que diuen que a Extremadura tenen un pc per a cada 2 alumnes gràcies als diners que surten de Catalunya... a Extremadura han pogut fer això perquè no tenen de pagar mils de milions a empreses per un software que no és ni únic ni de gran qualitat.
    vots: 0, karma: 7
    per russi el 03-07-2008 12:08russi
  10. #10   #8 ... ja ho sé que està basada en Debian. El que he dit:

    "Per la meua experiència, amb Lliurex, tant a la versió que es basava en Debian com la versió que ara es basa en Ubuntu."

    Ho dius per això?. Parle en tot moment de Lliurex.

    SaluT!
    vots: 0, karma: 11
    per PauGNU el 03-07-2008 16:42PauGNU
  11. #11   Estic completament d'acord... per que coi han de fer una distribució? No es mes facil contractar suport d'una empresa gran que et donara molta mes confiança i seguretat? Apart quan arreglin un petit problema, estaran arreglant el de molta altra gent...

    #1 el teu comentari no va mal enfocat, sino fos perque realment tots els estats de la unió poden fer servir perfectament la mateixa distribució... és més, tots els habitants del món poden fer servir la mateixa distribució.
    vots: 0, karma: 9
    per korvins el 03-07-2008 18:10korvins
  12. #12   #11 Microsoft et dona més confiança i seguretat? Qui diu MS pot dir Oracle, IBM, HP, Adobe, ...

    Salut.
    vots: 0, karma: 12
    per apocalipshit el 03-07-2008 19:05apocalipshit
  13. #13   Diu en russi: "Em fa molta gràcia els milers de comentaris (en blocs, tertúlies de tv o radio...) que diuen que a Extremadura tenen un pc per a cada 2 alumnes gràcies als diners que surten de Catalunya."

    Els nous plans, d'Extremadura són que "a més a més" cada professor i alumne tindrà un portàtil propi pel que tots aquests ordinadors acabats de comprar seran útils per a res. A més, a més, també substituiran les pissarres normals per virtuals.

    Segur que et surten els números sense haver de recórrer als diners que li dóna l'estat per sobre dels que recapta en el territori? I com t'ho fas?
    vots: 0, karma: 7
    per Gispert el 03-07-2008 19:26Gispert
  14. #14   Mmmm ... les distribucions autonòmiques aporten "lu just". Per exemple, Guadalinex va crear l'instal·lador de l'actual Ubuntu. MoLinX i LineX han creat programes de facturació per la petita i mitjana empresa espanyola. Linkat ha ajudat a traduïr molts dels programes .... que després hi posen 4 icones pròpies i el seu nom? d'acord, però aquestes millores després les comparteixen.
    vots: 0, karma: 6
    per darkcore el 04-07-2008 00:13darkcore
  15. #15   #12 jo no he dit microsoft, he dit empresa gran, i estem parlant de Linux. Em dona mes confiança Novell, Sun, Redhat, o fins i tot Ubuntu que no pas el servei d'informàtica del ministeri.

    Si comparteixen les millores millor, pero no les poden posar a dins de la distribució oficial? Mentres no es perdin les millores que fan ells, ni les que es fan a les distribucions oficials, que fagin el que vulguin, pero que sisplau no es paguin diners per fer dues vegades el mateix.

    A part que de cara els estudiants es molt millor veure que fan servir una Ubuntu (que despres es poden baixar des de casa) que no una distribució que després no es pot trobar enlloc.
    vots: 0, karma: 8
    per korvins el 04-07-2008 11:38korvins
  16. #16   #13 Jo no dic que ho hagin fet amb diners que han recaptat ells en el seu territori. Però mentre aquí donem carretades de diners a Microsoft per uns productes que podem tenir gratis (www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=2671480) allà sel's gasten en comprar portàtils pels seus estudiants.

    A Catalunya els alumnes poden gaudir d'un Windows amb un Office quan van a la sala d'informàtica, mentre que a Extremadura tenen un PC al seu costat (els hi va costar 40 milions tenir això) i d'aquí poc sel's hi donarà un portatil al començar la ESO (40 milions més). Aquí si vulguessim també ho tindriem però preferim tenir productes de Microsoft.
    vots: 0, karma: 7
    per russi el 04-07-2008 17:49russi
comentaris tancats
condicions legals  |  reporta abusos  |  qui som, contacte
allotjament a Racó Català | blog de la tafanera
codi: llicència, descarrega  |  llicència dels gràfics   |  llicència del contingut
Valid XHTML 1.0 Transitional Valid CSS Valid RSS